marți, 19 aprilie 2011

Lipie

Reţeta asta este reţeta mea de pâine dar am adaptat totul pentru lipie!

INGREDIENTE:
2 căni de făină
jumătate de cub drojdie
250 ml apă călduţă (sau lapte)
3 linguri de ulei
o linguriţă  rasă de miere sau zahăr
un gălbenuş de ou

MOD DE PREPARARE:
Într-un castronaş se fărimiţează drojdia, se adaugă mierea, sarea şi o parte din apă, se amestecă totul foarte bine până se omogenizează.
Cele două căni de făină cernută se pun într-un vas adânc sau pe o planşetă. Se face o gaură în mijloc şi se toarnă amestecul de drojdie. Treptat făina este încorporată şi se adaugă încet încet şi restul de apă, se frământă bine şi se adaugă şi uleiul frământându-se în continuare timp de cinci minute. Se acoperă vasul cu folie şi prosop şi se lasă la dospit pentru cel puţin 30 de minute. După ce aluatul aproape că şi-a dublat volumul cu ajutorul pumnului se scoate aerul din ea. Coca se împarte în două sau mai multe bucăţi, se dă o forma rotundă şi se crestează cu cuţitul modelul dorit şi se pune în tava  în care în prealabil se pune fie hârtie de copt, şi se mai lasă coca încă 10-15 minute la dospit. Se dă la cuptor şi se tine până se formează o crustă. Într-un castronaş se bate un gălbenuş de ou cu o linguriţă de ulei, cu acest amestec se unge coca, astfel lipia va devenii aurie.

9 comentarii:

Alice spunea...

apai o sa o fac si eu draga mea Nil

Adina spunea...

o fac si eu,de obicei nu mai apucam sa mancam cu mancare!

Nil spunea...

suna cunoscut:)

Zazuza spunea...

arata extraordinar de frumos!

mandala spunea...

Arata foarte apetisant o sa o incerc si eu !

Lucia spunea...

Buna idee ,super ! o sa-ncerc si eu !imi place blogul tau! n-ai o reteta originala de baclava? nu cu foi de cumparat !

Nil spunea...

da multumesc! sigur ca am reteta de baclavale insa in perioada asta nu am aparat foto :(

Unknown spunea...

Buna ziua. Cite minute si la cite grade coacere? Multumesc

Unknown spunea...

Cite minute si la cite grade coacereà? Multumesc pentru retete.